Matklubbens Topplista

tisdag, september 01, 2009

Frukost allt i ett eller som mellanmål

Jag har svårt att äta tidigt på morgonen.

Jag är hungrig, men det är svårt att veta vad jag ska äta.

Gröt är för stabbigt.

Fil är för surt. Flingor och müsli är inte min grej.

Te och mackor, nja jag ska ju inte äta så mkt bröd och så måste jag ha sallad, drivor av god skinka och massor med grönsaker på.

Men då har jag ju kommit på det mest perfekta, att dricka olika smoothies. Mycket enkelt, allt i ett, och dessutom mkt mättande.

Denna är så fruktansvärt god, att jag nästan hann dricka upp den innan jag kom på att jag skulle fota.

RÖD DRÖM
1 port.

1/4 av en liten vattenmelon, skalad, ta även bort det vita innanför skalet
1 dl jordgubbar, färska eller frysta
½ apelsin, skal och saft (helst ekologisk och väl tvättad)
½ citron, skal och saft (helst ekologisk och väl tvättad)
1 tsk rosmarin, färsk, finhackad

6 iskuber om du använder färska jordgubbar.

Mixa alla ingredienser i en mixer och kör på högsta hastighet, tills allt är finfördelat.
Häll upp på glas, drick och njut.

För att få i mig protein äter jag ett eller två kokta, skramblade eller stekta ägg, antingen samtidigt eller som förmiddagsmellanmål, där vid 10- snåret.

Källa: Anti-age mat på naturligt sätt av Torbjörg Hafsteinsdottir

Inga kommentarer: