Matklubbens Topplista

onsdag, september 16, 2009

Dagens lunch


Ädelost är en svensk beteckning för blåmögelost. Svensktillverkad ost som enbart betecknas "ädelost" eller "ädel" tillverkas i allmänhet av komjölk och kan sägas vara en svensk version av den franska roquefortosten.

Jag tog långlunch och tränade på lunchen.
Så först cyklade jag hem för att hämta bilen.
Jag kunde ha cyklat till träningen i dag också,
men jag behövde bilen i eftermiddag, för att köra ut material
och besöka Ica och Kvantum butiker, för att höra hur de har tänk
köra sina demonstrationer i höst.
Det var inga roliga besked, för de ska köra själv med egen personal från butiken eller
med konkurerande demobolag.
Men kanske till ett annat år, vi får väl se.
Jag har i alla fall Ica Norsjö på kroken, han ska fundera en vecka på älgjakten.

Lunchen blev Ärtsoppa från igår med gott grovt bröd med ädelost på.
Källa:Wikipedia

Inga kommentarer: