Matklubbens Topplista

fredag, september 25, 2009

Jag testar

När man har kämpat och ätit och tränat som jag har gjort i några veckor nu, och har nått sådana resultat (mitt midjemått är nu 93 cm (var 104), så kan man få unna sig en liten chokladprovning i all enkel het.
Så jag testar:
Tre nya smaker på chokladkakor från Anthon Berg
Bara en bit av varje, kan ju inte backa till ruta ett...
med 72% kakao
Twisty Touch
Rasberry & Blackberry,
väldigt krispig och god, här dominerar verkligen hallonen, mkt hallonkrisp
med en djup touch av mörka björnbär.

Strawberry & orange
inte lika mkt krisp som i hallonkakan, och här dominerar verkligen apelsinsmaken,
jag kände
ingen jordgubbssmak alls.
Den sista
Mango och Pink grape fruit,

bra krisp, men inte som hallonchokladen,
svårbestämd smak,
det smakar varken det ena eller det andra,
men man känner ändå det syrliga från både mangon och grapen,
relativt god, på något märkligt sätt.
min favorit blir

Rasberry & Blackberry.

Inga kommentarer: