Matklubbens Topplista

fredag, september 11, 2009

Som en klocka

Det här är imponerande.

Under den här veckan som Åke varit på älgjakt,
har jag inte haft eller behövt någon väckare.

Alla dar utom en har jag vaknat samma tid,
helt av mig själv.

En dag vaknade jag fem över sex.

Men alla de andra dagrna,
har jag vaknat,
mornat mig lite,
stigit upp,
kollat klockan
och den har varit,
07.10, varje morgon.

Häftigt, hur kroppen kan ställa in sig.

Jag har gått och lagt mig på ungefär samma tid,
det har väl diffat någon halvtimme åt något håll,
men runt, 11 halv tolv har det blivit.

Så tydligen behöver jag inte mer sömn,
än 6-7 timmar.

Jag behöver ju egentligen inte passa någon tid,
utan jag kan börja jobba när jag vill.

Det räcker med att jag startar telefonen kl 8,
eftersom jag jobbar mest via telefonen
och datorn.

På kontoret räcker det om jag kommer in vid 9-10 snåret,
mån-, ti- och onsdag.
Torsdag och fredag är det ju mest demo.
De som ska komma förbi kontoret med material
meddelar mig innan,
så att de vet att jag är på plats,
eftersom jag kan dema upp till tre dagar i veckan.

Detta jobb är ju hitills perfekt,
så länge det varar.
Först hade vi den nya konjunkturen,
som gjorde att alla företag sparade.
Och nu är det influensan,
som bromsar.
I Norge har de dragit in alla provsmakningar
i livsmedelsbutikerna.
I Sverige vet vi inte om det är något som begränsar
smittspridningen.
Så än så länge får vi fortsätta.

Inga kommentarer: