Matklubbens Topplista

söndag, september 13, 2009

Freja

Denna katt gillar höga höjder och att gå balansgång på de mest olämpligaste ställen.

Hon hoppar upp på tv:n och går balansgång på den, för att sedan hoppa upp på bokhyllan, sen tar hon samma väg ner, och då skakar tv:n till så man blir rädd att den ska åka i golvet.

Hon hoppar upp på kökssoffan går balansgång på ryggstödet några varv för att sedan hoppa upp på skåpet bredvid, där ålar hon sig runt alla porslinssaker som jag är mkt rädd om och så ner samma väg.

I morse följde hon med in på toan, först hoppade hon upp i mitt knä, sen i tvättfatet, luktade på allt där, särskilt på olivtvålen, tror nästan att hon tog sig en liten slick också, därifrån hoppade hon upp på min axel och vidare upp på torktumlaren.

När hon skulle ner hade jag ställt mig upp så då hoppade hon tillbaka på min axel, där blev hon varandes tills jag skulle göra frukost då hoppade hon ner och svassade runt mina ben och pep och jamade, så då var det bara att ge henne mat först.

Nu ligger hon i Åkes knä och tvättar sig och snart sover hon.

Inga kommentarer: