Matklubbens Topplista

lördag, september 05, 2009

En skön lördag med Olle


Jag hämtade upp Olle hos frissan, så att Camilla fick bli fin i håret i lugn och ro.
Eftersom jag inte har någon cykelsadel så bytte vi cyklar.
Olle var lite fundersam om jag skulle kunna cykla på Millas cykel.
Så han frågade hela tiden om jag trodde att jag kunde.
När vi väl kom iväg så kunde jag ju, och han jublade,
-men mormor du kan ju cykla på mammas cykel, har du tränat?
Han tränar mycket nu för tiden, på allt möjligt.

Det var ju superväder i går så vi tog en lov på stan.
Det var mkt aktiviteter, liveband som spelade hårdrock, massa studenter- nollningen, dansgrupper på apberget, levande reklampelare som delade ut gratis prover.
Olle tyckte att det var mkt att titta på och han diggade musiken.

För att fördriva tiden ännu mer, gick vi på Lekbiten och Olle fick välja en sak.

Det var så intressant hur en "kille" agerade i en leksaksbutik.
Jag är ju bara van tjejer.
Och jag måste medge att det var en viss skillnad.
Han bara gick förbi hur många leksaker som helst, ägnade dem inte ens en blick.
Som exempel, dockor, och allt vad där hör till, pussel,spel, böcker mm.

Han drogs till bollar, svärd, pistoler, utklädningskläder, instrument, rutchkanan, ritbordet, lekhuset, trummorna, gitarrerna, sparkcyklar.
Och han letade verkligen noga igenom sortimentet innan han bestämde sig för vad han verkligen "hövde" (behövde), som han sa, det han mest hövde var en stoooor gitarr, för 800:-, men det blev för dyrt, sa att han kunde önska sig en sådan till julklapp, så det blev en ficklampa, en rejäl ficklampa med fyra glödlampor i och en batteritrissa för tre batterier, (hade kostat 259:- nedsatt till 139:-)+ en liten motorcykel.
Vi hade hur mysigt som helst.

Mysigt litet lekhus. Som man kunde leka affär i.

Stora pistoler, enligt Olle. Till denna hylla återgick han flera gånger. Kolla in filmen längst ner.


Färgglad bil med hästfinka, två hästar och två ryttare, tyckte jag att vi skulle köpa, men det tyckte inte Olle, han hövde ingen sån.


Sen gick vi och åt på Rohdos. Pizza är favorit mat. (Jag åt salladsbuffé:)) OCH en slice från Olles pizza.



Sen var han ju bara tvungen att få åka på "karuselldjuret".

Å, så cyklade vi hem.

2 kommentarer:

Ida sa...

åååh han är så söt när han testar sig igenom. så lugnt och metodiskt. o att han går undan lite när den större pojken kommer. o att han säger "momo" när han går tillbaka som för att visa att han har uppbackning om storpojken skulle säga nåt åt honom. gullunge!

mami sa...

han gick lugnt genom hela butiken, inget hysteriskt framrusande, från sak, till sak, eller slitande och rivande, utan helt enkelt metodiskt. Och det bästa av allt, han tjatade inte.