Matklubbens Topplista

tisdag, september 09, 2008

Vilken härlig dag

Dagen började med att jag klippte luggen på Gula Tornet.
Efter det hade jag tid hos doktorn för min onda rygg, ben och hälar. Jag har vandrat mellan x antal läkare men har nu blivit tilldelad en helt underbar och noggrann kvinnlig läkare som verkligen tog sig tid att hitta roten till mina besvär. Hon antecknade allt vad jag sa och satt inte bara och letade tabletter som jag skulle kunna ta för samtliga besvär, vilket alla andra läkare har gjort och som inte funkat.
Hon undersökte mej så grundligt, både liggande och stående med benen böjda, raka, belastade. På ryggen gjorde hon små märken där det smärta mest, hon hade ett mätinstrument för att se hur ryggen kröktes, då jag böjde mej ner, vilket jag fick göra otaliga gånger.
Hon kom fram till att jag pronerar, dvs att jag går snett på mina fötter och då blir det en snedbelastning på senorna runt hälen och vristen, de får jobba på högtryck, vilket i sin tur leder till att muskelfästena ända upp i benen blir påverkade och det i sin tur leder till, om man inte får hjälp i tid, att man även kan få problem ändå upp i ryggen, vilket jag har fått, nu efter ett helt år.
Det blev remiss till sjukgymnast och bannor för att jag har fel skor och går för mycket barfota, jag får inte ens gå barfota inomhus!
Så jag fick även en remiss till en "sko doktor".
Men sen visade hon mej flera olika stretchmetoder för att häva låsningar i ryggen, bland annat.
Sen tog jag en cykeltur runt stan och då kom jag på att jag skulle åka och hälsa på Camilla och Olle, så jag tog med mig några morotskaksrutor, och så fikade vi.
Efter middan hade jag bokad tid för ansiktsbehandling, två timmar, helt underbart.
När jag kom hem blev det en kopp te och sedan sängen.

Inga kommentarer: