Matklubbens Topplista

torsdag, september 04, 2008

Education

Idag har jag gått utbildning hela dagen och lärt mig allt om datasystemet.
Det var egentligen bara en repetiton eftersom jag har jobbat i det systemet tidigare för ca ett år sedan, de hade gjort några förändringar till det bättre, annars var det som förut, så det kommer att bli lätt som en plätt att börja jobba med det.
Vilket jag gör i mitten av nästa vecka.
Måndag kommer jag att träffa VD:n, så då går hela dagen åt till det, men det blir kul.
Lunchen åt vi på hotellet där utbildningen var, ugnsbakad lax med citron och vittvin, hemlagat supergott potatismos och salladsbuffé.
Till middag stekte jag fläskfilé i balsamicosås och så åt jag bönsalladen från igår.
Sen har jag hållit på hela kvällen med att sy gardiner till sovrummet varvat med att se på inredningsprogram.
Vad jag blir inspirerad, nu vill jag ha mycket tyg och gardiner i ombonade färger varmt och skönt.
Upp med tavlor på väggarna och fram med alla prydnadssaker.
Så kan vi tända en brasa i den öppna spisen, krypa upp i soffan och bara njuta.
Im ska jag dema på Coop, Bake Off bröd med olika fyllningar, alltså gó fika, igen.
Så det är bäst att ta på sig karaktärskostymen, annars rullar jag väl ut därifrån efter sju timmars demande.

Inga kommentarer: