Matklubbens Topplista

lördag, september 27, 2008

Ljuvliga ledighet

Nu när jag har jobbat i två veckor är det skönt att det är lördag.
När jag var arbetslös hade jag ju inget jobb, men jag var absolut inte sysslolös.
Och vardag och helgdag flöt ihop på något underligt sätt, den rätta helgkänslan infann sig aldrig.

Det är underligt, när jag jobbar och inte kan vara hemma och göra allt som behövs så är jag mer fokuserad på vad som måste bli gjort och jag gör det på en gång. När jag var ledig hela dagarna sköt jag på allt, tänkte, jag hinner sen och så blev inget gjort.
Under dessa två veckor har det varit mycket att reda upp, många timmar i telefon, personal som har blivit sjuk, jobb som jag inte har hittat personal till förrän i sista minuten, bokningar som har fått flyttas, bokningar som har blivit inställda och dessutom fick jag ta ett jobb i Ö-vik på fredagen, och det var många turer innan jag hittade någon som kunde ta min demo här i Umeå.
Jag demade Havrekakor från Café bageriet, vilket gick hur bra som helst.
Jag kom till butiken strax efter elva, fick den absolut bästa demoplatsen mitt i gången där alla kommer in så jag motade kunderna från båda sidor.

Och när man säger kom och smaka, en havrekaka, som i det närmaste är som hembakad, och du får receptet på köpet, (hör ni Dogge Doggelito i El-giganten reklamen, -cykel på köpet) så stannar nittio procent av alla kunder som går förbi.

Jag hade tre ställ med kakor och jag sålde slut på allt före klockan fem, skulle egentligen stått till klockan nitton, men säljer man slut får man gå hem.
Mycket skönt.
Och jag hade gett mig den på att jag skulle sälja slut långt före utsatt tid, så jag låg inte på latsidan utan jag gjorde allt för att få folk att handla.
Och det lyckades ju.
Ikväll ska vi gå ut med Åsa och Jörgen, det blir Schlagerklubben med buffé och Charlotte Perelli.
Det ska bli intressant att se henne live, man står supernära scenen, så man kan i princip ta i de som uppträder. Nu är väl inte Charlotte någon större favorit, men detta görs mest som en studie. Anna Book hör ju inte heller till favoriterna ej heller Jan Johansen, men båda deras framträdanden var superbra.
Hur som helst så ska vi dansa, festa och ha roligt i alla fall.

Inga kommentarer: