Matklubbens Topplista

söndag, september 07, 2008

Nu är min älgjägare hemma igen

Och frysarna är fyllda med älgkött, våran, Camillas och Amandas.
Det känns otroligt skönt att älgjakten är slut för detta år.
Åke funderar till nästa år, om han ska skippa att jaga en hel vecka och bara jaga någon helg i september och oktober istället.
Eftersom han är nöjd med en älg, så räcker det ju, och då spara semesterveckan till annat.
Utlandsresor for example!
Det säger inte jag nej till som ni vet.
Så nu börjar jag planera, för nästa resa.

2 kommentarer:

Kristina sa...

Det låter som en dröm att ha frysen fylld av älgkött. Det är länge sedan man upplevde det. Tänk älgköttsoppa eller älgstek i järngryta sm fått puttra länge, länge. Jag måste köpa mig lite kött det går inte annars. Och just älgköttet som vi i princip är uppfödda på, den smaken finns ingen annan stans.

Åsa sa...

Ja, du brukade ju köpa av Åke tidigare, då när barnen var små, men nu är de har egna familjer blir det sällan något över till försäljning. Men kanske någon gång i framtiden kanske de kan skjuta fler älgar.