Matklubbens Topplista

lördag, september 13, 2008

Lördag kl 06.10 och 0.3 grader ute

Helt otroligt när man vaknar och tittar ut och det är rimfrost på gräset och bilarnas rutor måste skrapas, om man skulle ut och köra, vilket jag inte ska.
Det är ju ändå bara mitten av september!

I kväll ska vi på 50-års fest ute i Röbäck.
Det ska bli trevligt.

Men först ska jag fixa och dona lite här hemma.
Skulle så hemskt gärna byta sovrum så att jag fick bort lite av det röriga intrycket från "lillrummet".
Men Åke är inte helt övertygad om att det ska bli bra,
ännu, (bearbetning pågår)
Om jag fick in bäddsoffan, tv:n och skrivbordet med datorn på i det lilla rummet skulle det bli ett helt underbart tv- rum/gästrum.
Och då blir det verkligen "lillrummet".
Där man kan stänga in sig och se på film utan att störa/störas av tv:n i vardagsrummet.
När Fanny och Olle ska sova över, kan de lägga sig och sova utan att bli störda av oss.

Flytta sängen till det andra rummet skulle innebära
mer benutrymme runt om sängen, alltså när man ska gå förbi (som det är nu har jag ca 20 cm som jag ålar mig förbi varje gång jag ska gå på toan under natten.)
vi skulle kunna ha små nattygsbord,
vi skulle kunna ha en sänggavel.

Visst blir det lite oroligare i rummet med bokhyllorna och orbitrecken.
Det kan ju påverka sömnen, man ska ju inte ha så mycket grejer där man ska sova, men det skulle man kunna åtgärda på något sätt.
Glasdörrar med tunn spets på alla delar av bokhyllan och orbitrecken kan man täcka över med något fint tyg eller så.

Jag vill prova i alla fall.
Blir det inte bra är det ju bara att byta tillbaka.

Nåväl i sinom tid när Åke har vant sig vid tanken
kanske det är genomförbart.

Inga kommentarer: