Matklubbens Topplista

onsdag, september 03, 2008

Helkväll med Camilla

Tänk så trevligt det kan bli
en vanlig sketen onsdag
när någon ringer och frågar om man har tid att
färga och frisera.
Och det har man ju när man är arbetslös och gräsänkling (Åke jagar ju älg.)
Så då köpte jag hem sangria och ingredienser till fläskfilérundlar med kanel och citron och jättegoda tryfflar.
Sen såg vi första avsnittet av Idol.
Det känns lite som en omstart nu när det är ny jury, annars tror jag inte att jag hade orkat föja med som förut.
Men som vanligt så visar de de allra sämsta först.
Det är mycket tråkigt,
som elakt skvaller,
det ger en allmän negativ framtoning.
Det borde finnas många oupptäckta talanger ute i vårt avlånga land, men i idol framställs det som att det bara är ett fåtal som verkligen har talang och så kanske det också är.
Men för den skull behöver man inte framhäva de allra sämsta.
Det finns säkert många som vill gotta sig i eländet.
Men jag mår riktigt illa av det.
Lider med de stackarna som inte förstår vad de utsätter sig för och att de gör bort sig totalt.
Nåväl nu blir det snart godnatt.
Im ska jag på en introduktion angående ett jobb jag har blivit erbjuden.
Så då är det bäst att jag är pigg och utvilad.
Natti natti.

Inga kommentarer: