Matklubbens Topplista

måndag, september 01, 2008

Måndag 1 september

Vaknade klockan 9!!!
Amandas kommentar
-Men vad duktigt. (Ja det var länge sedan jag sov så länge, men det är klart när man inte blir väckt av någon eller någonting så sover man.)
Gick en långpromenad broarna runt, det tog en timme i ett helt underbart väder.

När jag kom på Tegssidan följde jag älvbrinken. Herregud så fint och vilka underbara hus.
Hus med egen brygga och lusthus och en fantastisk trädgård.
Det skulle ju vara drömmen att få bo sådär. (Men jobbigt att städa så stora hus.)
Längre ner efter älvkanten så var det ett gäng med damer och herrar i sina bästa år som spelade boule.
Efter mig gick det en herre som stannade upp vid spelarna och jag hörde en dam säga
-Men Kjell va håll du på vä?
-He bort stava och köm och spela vä oss, vo ha hä töje åt dä?
Jag gick vidare, leende.

När jag kom hem åt jag havregrynsgröt med linfrön, blåbär och banan + ett ägg med lite kaviar och en stooor kopp grönt te med ingefära och citron.

Lagom till lunch kom Amanda, hon hade med sig egen lunch och MumsMums.
Vi åt och pratade och hade så trevligt.

Då går tiden fort och vips blev det middagsdax, så vi drog på stan och åt där, sen skildes vi åt Amanda hem till sig och jag hem till mig och sen har jag bara suttit vid datorn och snart är klockan nio.
Nu ska jag koka lite te och kolla på Solens mat på Svt24.

Arrivederci!

Inga kommentarer: