Matklubbens Topplista

fredag, mars 20, 2009

Skön fredag

Tog mig en "ledig" dag, alltså jobbar hemifrån och via telefon.
Det mesta går ju att göra hemfrån, så länge jag inte ska skriva ut bokningsinformation mm och skicka till personalen, jag har ingen skrivare här hemma.

Jag skjutsade Amanda till Maxi för hennes demo idag strax före tio, sedan uträttade jag en massa ärenden på stan och lyxade med lunch på Café Rost, åt en jättegod vegetarisk gratäng.

Klockan två hade jag tid hos sjukgymnasten, för tejpning av foten, har fått besvär igen med Plantar fasciit, (Plantar fasciit smärtan kommer plötsligt eller smygande och börjar i hälkudden i en punkt på insidans främre del av hälen som kan sträcka sig mot mitten av fotvalvet och bakre delen av vristen. Första tecknet är att det gör ont när man tar de första stegen på morgonen eller efter vila.) fick även hjälp med låsningar i bröstryggen.

Åkte sen och hämtade Camilla, Fanny och Olle. Barnen sov över för Camilla skulle på middag med jobbet.
Amanda åt också middag med oss och den blev sen så det blev framför tv:n, ville ju inte missa Let´s Dance.

Olle var jättetrött så vi bäddade ut soffan i lillrummet och Amanda lyckades söva honom relativt snabt. Men efter nån timme ropade han på mig och ville dricka vatten, jag la mig en stund bredvid honom och så bara helt utan förvarning, kräktes han rakt över min arm, tre rejäla kräkningar.
Jag hade inga glasögon på mig och det var mörkt i rummet så först trodde jag att han kräktes blod för det var så mörkt det som kom. Åke tog hand om och tvätta honom medan jag tog ur allt ur sängen och då såg vi att det var choklad, vilket han hade ätit som efterrätt, så han kanske inte tål choklad.
Sen fick han sova mellan oss istället. Och natten blev lugn utan fler kräkningar.

Isomaten idag:
Frukost: 1 ports. havregrynsgröt med 3 msk linfrön i, 3 msk bär, 2 dl mjölk, 2 kokta ägg. 1 glas vatten, grönt te med citron.

Mellanmål: Keso, 1/2 äpple lite kanel.

Lunch: På Café Rost, Medelhavsgratäng, rivna morötter, linser, kammutvete. Vatten med citron. Gott kardemumma te och en minikaka.

Mellanmål: Kesella med bär.

Middag: Apelsinkyckling, basmatiris, blandad sallad med vattenmelon och basilika olja.
Dessert: Ingår inte i Isomaten men det blev efterrätt i alla fall, Citronmarängpaj.

Inga kommentarer: