Matklubbens Topplista

söndag, mars 15, 2009

Liten Vårstädning

Idag har vi fått en liten försmak av våren med fyra plusgrader och takdropp.
Jag har vädrat sängkläder och röjt på balkongen, alltså skottat bort snö och is.

Åke har skruvat fast diskmaskinen, som de förra hyresgästerna slarvat med och för att kunna göra det var han tvungen att dra fram spisen och ta loss hela listen längs med diskbänken.
Så nu är det stor städat bakom och under hela köksinredningen, typ.

Jag har rensat ur garderoben med kläder som jag aldrig använder även skor och lite annat som man samlar på sig, så det blev några turer ner i källaren och faktiskt även till soprummet.

När Åke ändå var igång så rensade han avloppen, vilket jag är så otroligt tacksam att jag slipper.

Sen renbäddade vi, dammtorkade, dammsög och skurade golv.

Nu väntar vi på att den franska löksoppan ska bli färdig och under tiden smuttar vi på det vita torra vinet som vi ska dricka till, samtidigt som vi planerar för hur vi ska bygga ut bokhyllan och hur vi ska möblera i alla rum för att utnyttja dem maximalt.

Inga kommentarer: