Matklubbens Topplista

lördag, mars 21, 2009

Effektiv lördag

Olle vaknade halv sex, superglad, men vi fick honom att ligga kvar och slumra, nästan en timme, då ville han stiga upp och dricka vatten och äta macka. En Olle special, han har börjat med att han tar en hårdmacka ur lådan i skåpet i köket, öppnar skåpdörrarna där micron står, lägger in mackan i micron, trycker på snabbstart som är 30 sek, då går micron igång av sig själv, sen stänger han skåpdörrarna och står och väntar tills det piper, då skyndar han sig fram öppnar och säger, nu fädii, och i nästa andetag, möö (smör) och då är mackan varm och smöret smälter så där gott och kladdigt, sen får man ha en servett under hakan på honom och fånga upp alla smördroppar. Han kan äta tre sådana mackor på raken och jag förstår honom, det är riktigt gott och begärligt. Sen är det ju kul också att göra den lilla proceduren.

Efter frukosten skjutsade Åke hem Camilla och barnen och jag bäddade, diskade och putsade några fönster med min nya supersmarta maskin, batteridriven fönsterskrapa!
Som det står i reklamen, Enklare, Roligare, Renare och det håller jag verkligen med om, så smidigt.
Nu var mina fönster jättesmutsiga, nackdelen med att bo centralt, så jag började med att torka av dem med trasa och vatten, för att få bort det allra värsta, sedan sprutade jag på det medel som följde med och torkade med den medföljande microfiberduken, sedan startade jag skrapan och drog den efter fönsterrutan och den sög upp den tunna vattenhinnan som var kvar.
Resultatet blev skinande rena glasrutor utan varken ränder eller märken.

Vi bokade tvättstugan och tvättade lakanen och täckena med kräket. Och så bokade vi bastun.

Sen såg jag en film och Åke såg skidor, samtidigt som vi åt lunch, efter det tog vi en långpromenad i den bleka eftermiddagssolen och vi hade motvind halva vägen och det blåste isigt och kallt.

Så det var helt underbart att gå till den varma bastun efter den promenaden. Jag fick tillfälle att använda chokladpeelingen jag köpte på hotell Krams spa-avdelning, så underbart mjuk jag blev, all gammal torr hud fick jag bort och huden blev slät och inoljad. Köpte även en chokladlotion för kroppen, men jag har lite svårt för lukten, men man kanske vänjer sig, så jag smorde bara lite på benen.

Sen kom Amanda och vi gick tillsammans alla tre och delade på två pizzor och drack god öl.

Amandas kompis mötte upp utanför pizzerian, de åkte hem för att ha en spelkväll och jag och Åke gick vidare till Lottas och tog en öl till.
Det märktes att det var helg före lön, för det var väldigt lite folk ute och inga som vi kände.
Sen gick vi hem och såg slutet på Robinsson, och drack Irisch Coffe.

Så denna dag blev det inget Isomats tänk alls.

Inga kommentarer: