Matklubbens Topplista

onsdag, mars 18, 2009

Idag har vädret varit sagolikt, strålande sol hela dagen, synd att man måste sitta inne på kontoret mest hela tiden.

Det töar ändå inte så mycket som jag hoppats på, så det är isigt och knöligt när man ska ut och gå.

Jobbet har flutit på bra, men jag har mycket att göra och tiden räcker inte till, vissa dagar skulle jag verkligen behöva jobba heltid. Man blir ganska störd av alla telefonsamtal också, det tar tid och sen vill jag ju vara trevlig. Ibland skulle det vara bra att jobba undan pappersjobb på kvällen, då kanske man skulle kunna känna sig någorlunda färdig någon gång, jag får föreslå det för mina kollegor.

Jag hann inte till träningspasset som är vid lunch, så jag fick ta ett senare pass.
Vi var bara sju stycken så vi hade gott om svängrum, så jag kunde ta ut rörelserna maximalt, men ledaren var tråkig och hon hade ett supertråkigt program, så i fortsättningen måste jag göra allt för att hinna till min ordinarie träningstid.
Isomaten idag:
Frukost: 200g hallon/jordgubbar, 100 g tomat, Omelett på 2 ägg och 2 äggvitor, lite rapsolja i en teflonbelagd kastrull, häll i de lätt uppvispade äggen, salta, peppra och rör runt med en trägaffel, stek inte för länge, det är gott om äggen är lite mjuka och krämiga fast ändå genomstekta. Gör man så här blir det scramblade ägg, mer än omelett men det passar så bra till hallonen, typ som en ostkaka. Ät äggen med hallon och tomat. 1 glas vatten, grönt te med citron
Det ser onekligen märkligt ut, eller hur, kombinationen, ägg, hallon och tomat, men jag bara älskar denna frukost och tänk när man kan äta färska hallon eller jordgubbar, då kan man riktigt njuta.
Mellanmål: 125 g keso med 65 g frukt, idag blev det färsk ananas. Vatten och roibuste/blåbär.
Lunch: Fisk i foliepaket. 180 g valfri fisk, jag valde lax, 70 g morot skuren i tunna stavar, 150 g kokt skivad potatis, 70 g lök skivad, salt, peppar, dill, persilja och basilika. Bred ut morötterna på ett stort folieark, lägg potatisen i ett lager ovanpå, den skivade löken på potatisen. Lägg den filéade och skinnfria fisken ovanpå alltihopa, salta, peppra och strö på örterna. Vik ihop kanterna på folien så att det hela bildar ett tätslutande paket. Ugnsstek i200 grader ca 20 minuter. Servera med sparris. Vatten med citron.
Jag gjorde i ordning paketen dagen före och så värmde vi bara upp dem i micron, supergott.

Mellanmål: 100 g lättkesella, 80 g blåbär, 8 mandlar eller nötter. Vatten och grönt te.

Middag: Rostbiff med potatissallad. 150 g rostbiff, 70 g kokt potatis, 1/2 röd lök, 10 körsbärstomater, en näve ruccola eller valfri sallad. Dressing 2 tsk olivolja, 2 tsk vinäger, 2 tsk dijonsenap, salt, peppar lite italiensk salladskrydda, blanda ihop alla ingredienser. Blanda potatis, lök, tomater och sallad ringla dressingen över ät med rostbiffen. Vatten med citron och lime.

Inga kommentarer: