Matklubbens Topplista

måndag, mars 16, 2009

Våren i sikte

Dagen började med regn och jag tänkte, ett steg i rätt riktning, det här gör gott åt snön. Men innan lunch hade det övergått till snö/lätt hagel och sedan kom dimman och hela Umeå blev till en grå kartong med mycket lågt i tak.
När jag kom till jobbet hade vi inget internet, så jag kunde inte jobba så effektivt som jag hade hoppats, fasen att man ska vara så beroende av internet, hela vårt bokningssystem är uppbyggt efter det så vad gör vi om allt kraschar en dag, då står vi där.

Men jag kunde ringa några samtal och boka in lite personal, pratade även med några säljare och fick tråkiga besked om nedskärningar så till den milda grad att det är nästan inte ens lönt att köra något alls. En säljare som brukar ha runt 30 demo per halvår har blivit tilldelad 4! på hela året, och vart lägger hon dom fyra, när hon har 140 butiker att fördela dem på, jo det blir typ i en butik i varje större stad, och vi har ju fler butiker än en att välja på, i varje stad, tråkigt.

När jag åkte till träningen sprack solen fram en liten stund och bländade oss i bassängvattnet, men så otroligt upplyftande det är med lite sol.

Isomaten är god och riklig, dagens måltider har varit följande:
7.00 Frukost: 2 kokta ägg, 50 g hårdost 9% fett, 250 g frukt och bär, 1 glas vatten, grönt te.
10.00 Mellanmål: 100 g keso, 65 g (1/2) rivet äpple, 5 mandlar, kanel, vatten, grönt te.
13.00 Lunch: 150 g tonfisk (1 burk), 100 g kokta sojabönor, 100 g majskorn, 1 liten avocado, örtsalt, svartpeppar, 2 tsk vinäger, vatten med citronskiva.

16.00 Mellanmål: 90 g blandad sallad, 30 g paprika, 30 g hårdost i tärningar 9% fett, 65 g (1/2) päron, 50 g ärtskott, 4 valnötter, vatten en kopp roibuste/blåbär.

19.00 Middag: 150 g stekt kycklingfilé, 10 körsbärstomater, 17 oliver, 2 vitlöksklyftor, lite persilja, 1 tsk olivolja, 100 g jordärtskockor kokta som mos, vatten med citron och lime.

Jag är mätt och mer än nöjd, nu blir det en kopp te innan det blir sängdags.

Inga kommentarer: