Matklubbens Topplista

tisdag, mars 31, 2009

Den här veckan så här långt...

Idag har vi sol och dagen verkar bli fin.
För vi har minsann inte varit bortskämda med sol de senaste dagarna.
Fattar inte att det fortfarande är kallt och snöar mellan varven, i förra veckan hade vi ända ner till -11 grader och snöstorm mest varje dag.
Pratade med en kille på HK i Solna och i lördags hade de vaknat till ett par decimeter med kramsnö, så han och barnen hade gjort snögubbar, otroligt.

Igår direkt på morgonen var jag först till sjukgymnasten och fick foten tejpad och ryggen mobiliserad.
Direkt efter det lämnade jag in bilen för tvätt, den var så smutsig, man såg inte ens registreringskylten, egentligen är det lönlöst denna årstid, för jag behövde bara köra hem så hade den ett dammlager över sig igen.
Men om man inte kan se registreringen kanske polisen stoppar en, kanske man till och med kan få böter, vad vet jag.
Önskar att man kunde ha en slang och borste ute vid skärmtaken, så man bara kunde spola av bilen när helst det behövdes, alltså varje dag när det är som slaskigast och om man är riktigt noga.

Jag tycker att det är så fint med blänkande röda bilar och när våran är nyvaxad och riktigt ren så är den som en blank hård röd hallonsmakande karamell.

När det blir torrare ute ska jag lägga ner några tusen på att få den så där ren och blänkande, även insidan.
Det finns ett företag inte långt från vårt kontor som har riktigt bra priser, hel rekonditionering av både in och utsidan och med motortvätt och vax kostar lite drygt tvåtusen.
Jag har varit dagmamma till ägarens dotter, så jag kanske kan få lite rabatt, fast det är nog inte så troligt.

På onsdag åker min chef till Brasilien igen, han stannar över påsken, så då får jag jobba helt ensam, men jag har ju Monica i Skeå och Lisbeth i Ö-vik.
Sen gör han ju inte så mycket i vanliga fall heller, det är ju jag som gör allt så det blir ju ingen större skillnad.

I skrivande stund har solen försvunnit bakom ett grått tjockt moln, så nu är det så där gråmulet igen, skit, känner att jag skulle behöva lite sol idag.

Ska snart åka till jobbet och ringa några butiker och säljare, boka in personal till de nio nya dagar som är obokade.
Kolla om paketen till saft demonstrationerna är skickade till respektive butik och tjata på HK att ändra felaktiga datum för en butik som har varit en Ica Supermarket och blivit en Ica Nära.
Kolla upp varför vi inte får demokläder som vi har beställt för flera veckor sedan och en massa annat.
Sen brukar det alltid dyka upp oförutsedda arbetsuppgifter under dagen.
Ena dagen är aldrig den andra lik.

Och på lunchen ska jag till frissan och fräscha upp hårfärgen och putsa lite i nacken och runt luggen.

Efter jobbet ska jag vara smakråd, Åke ska köpa sig en ny klocka, Ur och Penn har kanonrea, alla klockor oavsett tidigare pris 150:-.

Inga kommentarer: