Matklubbens Topplista

söndag, mars 22, 2009

Ännu en skön dag

Vaknade tidigt snäppet efter sex, låg kvar till sju, steg upp, gjorde frukost och såg film.

Den var lång, över två timmar.

Sen blev det duschen. Åke bäddade och tog fram dammsugaren, så plingade det på dörren och Mats, Marianne och Emma kom och hälsade på, mycket trevligt, eftersom det är första gången de är här, så Åke ställde tillbaka dammsugaren och gick husesyn med dem i stället.

Jag "snabb" bakade blåbärsmuffins med vaniljströssel och så fikade vi.

När de hade åkt gick vi en långpromenad, men det blåste kallt idag också, trots att solen sken som bara den, så frös jag, fick aldrig riktigt upp värmen.

På hemvägen köpte vi potatis.

Sen har vi bara latat oss, sett lite tv, bloggat och nu är potatisklyftorna i ugnen och fisken står redo för att ställas in de sista tio minutrarna.

Sen ska jag läsa lite eller sticka lite eller båda delarna.

Idag har jag ätit blandat Gi-mat och Isomat, men nu ska jag sluta plåga er med allt detta om vad och hur och när jag äter, men jag har gått ner från 78,6 kg till 74,2 under denna tid som jag har ätit efter Isodieten, så några veckor till ska jag hålla på, tills jag når min ideal vikt, som är 68 kg, då kommer jag i de flesta av mina kläder som ligger nere i källaren och väntar.

Det är lättare att hålla sig efter den strikta maten med mellanmål och på fasta tider under veckan än på helgen, så det kommer ju att ta längre tid, eftersom jag "slarvar" fredag, lördag, söndag, men det är det värt och så är det ju bara att öka på träningen istället.
Så tids nog är jag där.

Inga kommentarer: