Matklubbens Topplista

måndag, april 01, 2013

Sjunde "fastedagen".




Blev det ju inte heller någon morgonfasta och idag tänkte jag verkligen testa hur jag skulle fungera med att äta en stor frukost. Det blev naturell yoghurt med ett par skedar keso, mandlar och lite ringlad acaciahonung över, fyra sillbitar med tre ostskivor, fyra stora skivor rökt skinka med honungsmelon och avlsutningsvis en rejäl bit brie med lite blomsterhonung. Till det drack jag en stor kopp latte och ett litet glas äppeljuice. Jag blev supermätt.

Sen packade vi våra väskor, checkade ut från hotellet och begav oss till centralstationen och låste in dom i en förvaringsbox, skönt att slippa släpa omkring dem och skönt att slippa åka tillbaka till hotellet och hämta dem när det var dax att åka hem.

Sen strosade vi lite och hamnade i gallerian.

Nu har det alltså gått ca två timmar sedan frukosten och jag är rejält sugen på något. Så det blir en fetaost och kycklingsallad för min del och ett glas rött vin. Efter maten känner jag ett rejält sug efter något sött, så jag köper mig ett par bitar superdyr choklad.

Nu är det dax att möta upp Ida och ta tunnelbanan ut till den Bergianska trädgården, men på vägen dit måste jag bara ha en kopp kaffe, så vi köper en i pressbyrån och äter lite choklad till, mums så gott.

Efter vi tittat och förundrats över alla fantastiska växter så blir det fika i caféet, en glass och en ramlösa.

I väntan på flygplatsen äter jag stekt falukorv med stekt potatis och ägg och två glas rött vin.

På planet blev det kaffe och en delikatoboll.

Helt galet vad mycket mer jag stoppade i mig efter att ha ätit frukost. Dessutom så här i efterhand vet jag mina felval.

Jag skulle inte ha ätit yoghurten, mjölkprodukter kan trigga vissa personer till att vilja äta mer.
Honung, triggar.
Äppeljuice, innehåll mycket fruktsocker, triggar.
Honungsmelon, fruktsocker, triggar.
Halva muggen kaffe halva mjölk, mjölksocker, triggar.

Jag skulle ha ätit keson, med mandlarna, sillen med osten och ett ägg, skinkan med lite gurka, sallad, tomat och brieosten, i kaffet skulle jag haft en skvätt grädde och vatten i stället för juicen.

Väl hemma blev det flera glas vatten och i princip sänggång på direkten.

Nu är jag helt övertygad hur jag ska äta framöver.

Inga kommentarer: