Matklubbens Topplista

tisdag, april 23, 2013

Dag 2

Dagen som varit.

Ledig dag.

Vaknade 04.10
Somnade om 05.30
Vaknade 07.30, tröttare än tröttast, bläää.

Frukost
1 kopp kaffe
2 glutenfria knäckemackor med skinka

Kl 10.00 nya naglar. Trodde att jag skulle svimma, efter att ha suttit med armarna rakt ut i en timme. Men jag klarade mig, men usch vilken obehaglig känsla.

Lunch
Det börjar bli tjatigt, Grönsaks och kycklingsoppa, men nu är den slut.

Kl 13.00 Ansiktsbehandling. Gu så skönt och behövligt. Måste skärpa mig och göra detta mer regelbundet, som jag gjorde förr.

En tur på stan, bytte skor till Åke strosade runt lite, avslutade med en fika på jobbet.

Storhandling på Coop, nu är kylen packad. Sicken skön känsla. Nu kan jag laga en massa god och nyttig mat.

Middag
Spenattortilla med kycklingfiléer.

Spenattortilla
6 portioner

1 rödlök
1 vitlöksklyfta
1 msk olivolja
400 g spenatblad
Salt och svartpeppar
4 ägg
1 burk ricottaost 350 g
salt och svartpeppar
1 pkt halloumi 200 g
2 msk hackade pistaschmandlar

Sätt ugnen på 200 grader.
Hacka lök och vitlök.
Bryn i olja några minuter.
Tillsätt spenatbladen och låt steka några minuter, salta och peppra. Lägg blandningen i en liten ugnsform.
Vispa ihop ägg, ricottaost, salt och peppar och häll blandningen över spenaten.
Skär halloumin i skivor och stek dem gyllenbruna i lite olja. Fördela dem över formen och strö över nötterna.
Sätt in i ugnen i 20 minuter. Låt svalna och skär upp tortillan i sex bitar.






Inga kommentarer: