Matklubbens Topplista

torsdag, april 04, 2013

Periodisk fasta V2.

Det går verkligen inte bra nu med att morgonfasta. Och jag som hade kommit så långt och kände verkligen hur bra jag mådde och hur allt sötsug var som bortblåst, det var så himla skönt. Så kom påsken och resan och förstörde allt.
Under förmiddagen var jag så himla nära flera gånger att stoppa in något i munnen, eller slicka av fingrarna när jag fick grädde eller något annat gott på fingrarna. Eller äta upp sånt som hade runnit ner på plåtarna, chokladfrosting tex.
 Men jag höll mig, vilket sedan resulterade i att efter lunchen åt jag en chokladboll, en hallonbärgare, nöp lite från en maräng jag var helt omättlig. Så jobbigt.

Nu vet jag vad som funkar och inte funkar, det är bara att ta nya tag.

Så nu har jag bestämt mig. Jag börjar om på ny kula nästa vecka, och tills dess så äter jag frukost.


Den här bilden från Bergianska Trädgården tycker jag är så ljuvlig.
För mig är det Grekland.
Jag ska sätta blommor i urnor på lotten under vårt fläderträd och så ska jag fantisera om att jag är i Grekland.


Inga kommentarer: