Matklubbens Topplista

fredag, april 19, 2013

17-dagarsdieten Dag 4

God morgon!

Har inte sovit lika gott i natt, hade en bredvid mig som levde rövare, snarkade och hade sig. Han var på Allstar igår och såg matchen Skellefteå/Luleå och åt väl lite fel och försent, så magen krånglade och det kändes verkligen, dimman låg tät mellan varven, huvva, ha ha ha.

Vaknade snäppet före sex som vanligt. Men det är skönt, då hinner jag göra allt jag vill utan att stressa.

Idag strålar solen, så det blir nog en fin dag.

Ja, jag kör repris från gårdagens matuppägg, egentligen ska jag dricka en smoothie till frukost, men vad ska jag då göra med halva grapefrukten från igår.

Till lunch blir det soppa från gårdagens lunch, för jag kände inte för att bara äta grönsaker till lunch.
Till middag har jag inte riktigt bestämt ännu vad det blir men vi har kvar lax och kyckling, så det blir nåt av det.

Ha nu en riktig superfredag. Ta på er finblåsan, det ska jag göra!

Pussellipuss.
Tänk när man har den där getingmidjan, hahaha.

Jag börjar som vanligt med en kopp varmt vatten med 1/2 pressad citron.

Frukost
2 kokta ägg
½ grapefrukt
1 kopp grönt te

Lunch
Marinerade grönsaker eller Supersallad
2 dl naturell lättyoghurt med en färsk skivad persika eller annan frukt efter säsong till dessert
1 kopp grönt te

Middag
En portion magert protein från listan tillsammans med rikligt med kokta renande grönsaker från listan
1 kopp grönt te

Wow, så himla inspirerande. Nää, nu måste jag styra upp maten om jag ska härda i 17 dagar. Jag får helt enkelt göra en egen matsedel.

Inga kommentarer: