Matklubbens Topplista

måndag, april 08, 2013

Hunger, sug eller helt enkelt uttråkad.

Ja vad känner jag, där framemot klockan två- tretiden? Jag är egentligen inte hungrig, så nära efter lunchen, men jag tror att man är så van att man alltid ska ha något i munnen att tugga på eller dricka. Jag har kommit på mig själv, att om jag ställer ett glas vatten bredvid mig på bordet, när jag sitter vid datorn, ser på tv, en film eller handarbetar, så går min hand hela tiden till glaset och jag dricker och dricker. Så då är det ju verkligen en vana och väldigt viktig vad det är jag har i glaset. Samma gäller om jag häller upp en skål med godis eller snacks, hela tiden är handen där. Så då är det bara att tänka efter vad det egentligen är man är ute efter, en ohejdad vana, lite uttråkad eller om man på riktigt är hungrig.

Jag gillar Expressens hälsoartiklar, och  hittar en just om hunger.

Betty Boop, verkar tänka efter.

Inga kommentarer: