Matklubbens Topplista

fredag, april 19, 2013

Eftermiddagsmål Dag 4

Nu skulle jag ha ätit en portion probiotisk mat, alltså lätt A-fil med bär eller frukt, men det var jag absolut inte sugen på!
Jag ville ha SOCKER!!!! Biskvier, chokladbollar, Schwartzwaldbakelser, Punschrullar...you name it.

Det var det här jag befarade, äter jag för magert och en massa frukt, så känner jag mig tom, till slut blir jag desperat, vill känna mättnadskänslan och det får jag inte av lättfil och frukt, det triggar mig bara att vilja ha mer.

Så, denna kosthållning funkar inte för mig, det är bara att inse och då är det ingen idé att fortsätta, det blir bara fel.

Nu går jag tillbaka till där jag slutade och fastar 16 timmar och äter i 8, då äter jag allra bäst. Tre dagar i veckan, måndag, onsdag, fredag. Jag kommer att äta LCHF, för då håller jag mig mätt och behöver inte äta lika ofta och lika mycket.

Men boken har gett mig en massa information om hur kroppen fungerar och behöver, så det kommer jag att ta fasta på.

Det blev ändå ett mellanmål, för när Amanda kom förbi vid fem var hon hungrig så då beställde vi kycklingspett och det var supergott, mycket, godare än lättfil!

Inga kommentarer: