Matklubbens Topplista

torsdag, april 18, 2013

17-dagarsdieten Dag 3.


God morgon!
Herregud vad jag har sovit gott i natt, har bara varit på toan en gång och inga tjorviga drömmar, då är det skönt att vakna pigg och utvilad. Kan det vara maten som gör det?

Börjar som vanligt med morgondrinken, det är lite surt men väldigt upppiggande och jag får gå på toan av det, perfekt att göra bort det på morgonen.

Gårdagen kändes lite tuff, men nu känns det fantastiskt. Kommer att försöka göra en egen matsedel med egna recept som passar mina smaklökar så kommer jag nog att fixa hela perioden, men det känns länge när man bara är på dag tre. Men tittar man i almenackan ser det inte ut att vara så länge.

Nu får ni ha en riktigt skön och underbar torsdag. Jag slutar klockan tre idag. Bara det känns helt fantastisk!

Pussellipuss

Morgondrink
2½ dl hett vatten med ½ pressad citron

Frukost
2 hårdkokta ägg
½ grapefrukt
1 kopp grönt te

Förmiddagsmål
2 dl naturell lättyoghurt
1 msk osötad sylt

Lunch
En stor tallrik Kyckling och grönsaksoppa

4 ugnsbakade kycklingbröst
3 dl vitkål skuren i bitar
1 stor morot tärnad
1 stor gul lök hackad
2 stora selleristjälkar skivad
1 burk krossade tomater
41/2 dl kycklingbuljong
11/2 tsk salt
Vitpeppar

Lägg alla ingredienser utom kycklingen i en stor kastrull och låt sjuda i en timme eller tills grönsakerna är mjuka. Tillsätt kycklingen och koka upp. Ger 4 portioner.

1 äpple
1 kopp grönt te

Eftermiddagsmål
Smoothie

Middag
Rikligt med ugnsstekt kycklingbröst ångkokta morötter och sparris.

En kopp grönt te


Källa: Dr Mike Moreno 17-dagarsdieten Snabb och bestående viktminskning.


Inga kommentarer: