Matklubbens Topplista

tisdag, april 16, 2013

Dag 1 forts.

Halloj!

Måste ju berätta hur morgonen varit.

Jag vaknade strax efter sex, kände mig så pigg så jag hoppade in i duschen direkt.

Sen fixade jag Citronvattnet och det var syrligt men det gick vägen, jag fick ingen halsbränna.

Äggröra på två äggvitor var ingen direkt hit! Smaklöst och studsigt, men det var ju bara två äggvitor så det åt jag upp i ett nafs. Räddaren var ju den fräscha saftiga apelsinen, gu så gott. Men jag glömde köpa grönt te, så jag dricker rooiboste istället, men skulle helst av allt vilja ha en megastor latte!

Sen har jag ju sju glas vatten à 2½ dl som jag ska få i mig under dagen, det känns mäktigt, men nödvändigt enligt Dr Mike. Så det blir att fördela dem rätt under dagen. Få se åtta glas vatten à 2½ dl blir ju två liter, fördelat på mina fjorton vakna timmar, alltså varannan timme. Eller jag kommer ju att dricka till måltiderna säkert det dubbla, så då blir det något glas dessemellan. Jag kanske redan dricker två liter vatten om dagen utan att veta om det, för jag har alltid ett vattenglas nära till hands, både hemma och på jobbet.
Nu kommer andra räddaren, känner mig faktiskt lite sugen redan, så det blir bra med första mellan målet innan jag cyklar iväg strax före nio.
Gott med krämig yoghurt och min hemkokta jordgubbssylt, helt utan socker, det behövs verkligen inte, jordgubbar är så söta i sig.

Nu ska jag göra mig i ordning för att cykla en väg till jobbet som tar 17-minuter, ha ha ha. Nåja om jag skulle cykla längre gör nog inte det någon skada det är nog hellre till en fördel. Den vanliga vägen tar typ 4 minuter, så jag tror att jag ska cykla upp mot lasarettsbacken och svingen, det blir en härlig tur.

Önskar er alla en riktigt skön tisdag. Må gott.

Jag återkommer så får ni höra hur resten av dagen har varit.

Pussellipuss





Inga kommentarer: