Matklubbens Topplista

tisdag, april 16, 2013

17-dagarsdieten Dag 1.


Det blir många tekoppar på en dag, om man ska dricka en efter varje måltid.
Jag kommer att sakna kaffet.

Nu kör vi!

Jag ska börja dagen med 2½ dl hett vatten (silverte) med ½ pressad citron, har provat detta tidigare, men jag får sån halsbränna, men jag ska prova igen får vi se, annars så kommer jag att dricka endast det varma vattnet.

Frukost
Äggröra på 2 äggvitor
1 apelsin
1 kopp grönt te.

Förmiddagsmål
2 dl naturell hälsofil
2 msk osötad sylt.

Lunch
Tonfisksallad
1 portion
120 g tonfisk i vatten
1½ dl kokta kalla gröna bönor
2 skivade salladslökar
1 skivad tomat
1 tärnat äpple
blandad sallad, ju grönare desto bättre
1 msk olivolja
2 msk vit balsamvinäger
1 kopp grönt te
Eftermiddagsmål
Smoothie
2 dl lätt A-fil
2½ dl frysta osötade bär
1 msk linfröolja
mixa väl.

Middag
Kycklingsallad

1 portion
100 g skivat, grillat kycklingkött utan skinn
1/4 tunt skivad rödlök
25 g strimlade salladsärter
strimlad roman- och rucolasallad
50 g halverade körsbärstomater
Dressing:
1 msk olivolja
1 msk vitvinsvinäger
1–2 msk vatten
salt och peppar

1 kopp grönt te.

Det är samma sorts grönsaker och protein som i LCHF, den stora skillnaden är fettet och frukten. Det känns som om jag har provat detta tidigare och och då kände jag mig tom. Men efter sjutton dagar ska man ändra, så det är ju bara att hålla ut och det säger jag innan jag ens har börjat, ha ha ha, men det är nog bara för att jag är så ovan att äta magra produkter plus frukt.

Två korta aerobiska träningspass per dag
17- minuter på morgonen och 17- minuter på eftermiddagen eller tidiga kvällen. Aerobisk träning innefattar att promenera raskt, jogga, springa eller använda en träningsmaskin eller vad som helst som höjer pulsen i 17 minuter.


 Källa: Dr Mike Moreno 17-dagarsdieten Snabb och bestående viktminskning.

Inga kommentarer: