Matklubbens Topplista

torsdag, oktober 22, 2009

Ledig


Jag och chefen har bestämt att jag ska vara "ledig" en dag i veckan, (men jag kommer att ha på jobbtelefonen).

Så idag blir den dagen i denna vecka som jag är hemma.
Superhärligt.

I möjligaste mån blir det kontor må,ti och on, ledig to och dema fr.
Det kommer att bli superbra.

Jag tvättar, städar och sorterar ut sommarkläderna helt och hållet.

Förbereder mat och snart ska jag cykla en sväng ner på sta´n.

Jag ska prova klänningen och så ska jag se om jag hittar en snygg vinterkappa.
Köpa gott te till mig och gott kaffe till Åke.
Ska nog ta en sväng förbi Hjärtero och Mosaik också.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Jag har också hemmajobbardagar i år, två i veckan. Förmiddagens kaffepaus är det mest rogivande i mitt liv just nu.

Åsa sa...

Jag gillar också förmiddagsfikat. Vid tiosnåret kokar jag en kopp te och äter ett äpple och några sötmandlar, fast det gör jag även när jag är på kontoret.
När jag jobbar hemifrån har jag inget som direkt pockar på, förutom att jag ska vara beredd när telefonen ringer.