Matklubbens Topplista

söndag, oktober 18, 2009

En överraskning

Det är så svårt att ta kort på Olle för han är ALDRIG stilla, här är han precis på väg att titta mot dörren där Amanda och Mattias kommer in, men han hejdar sig en sekund, för jag ropar stilla, stilla, stilla.

Vi fick oväntade middagsgäster, Camilla, Fanny och Olle.

Men det gjorde ingenting, för jag hade gjort mat för åtta personer, precis som om jag kände på mig att vi skulle bli många till middan.


Det började med att Camilla ringde för att bjuda oss på middag, men eftersom jag var mitt uppe i både brödbak, efterrättsbak och i full gång med köttgrytan, så var det lämpligare att de kom hit.


Lagom till efterrätten kom Amanda och Mattias för att hämta Freja. De kom precis från middagsbordet hos Mattias föräldrar och var hur proppmätta som helst, men när de såg det goda äppelfranet kunde de bara inte motstå att smaka en bit.

Den var så god så Amanda tog med sig den lilla biten som blev kvar.


Det är mysigt med middagsgäster tycker jag.

4 kommentarer:

Ida sa...

guuuu så söt han va på den bilden. lillolle. jag vill också ha av den där maten o flarnet.

mami sa...

det skulle du gärna ha fått.
Vi får köra en repris när du kommer nästa gång.
Visst är han söt!
Och han är så himla rolig också, han pratar så mycket och han är så glad och humoristisk.
Man har fått värsta glädjeinjektionen när man har tillbringat några timmar med honom.

Katarina sa...

Vilken sötisunge!

FA.RW.OA.CA.SB.BB.CB.NB sa...

ÅH det var så gott mmmmm och trevligt :)