Matklubbens Topplista

onsdag, oktober 07, 2009

Ja men hur gick det då med detoxen?

Jo men det gick ju riktigt bra.
Var ju lite orolig för hur kroppen skulle reagera, vad som skulle hända.

Detoxen smakade som hostmedicin, lite åt lakritshållet, och det var ingen stor mängd man skulle dricka, så det var inga problem.
Sen hinkade jag vatten vilket gjorde att jag besökte toan ungefär tre gånger i timmen och ibland oftare.
Till slut orkade jag knappt torka mig mellan gångerna ej heller tvätta mina händer, och nu är det handkräm som gäller för hela slanten.

Och det hände ingenting speciellt, med kroppen som jag märkte, förutom att jag kände mig lite mer loj och lite frusen av allt det kalla vattnet.
Jag hade grovtvättstugan och sprang emellan en gång i timmen, (fick även använda toan där), det kändes jobbigt, hade hellre velat ligga i soffan och slöa.
Men det är ju bra att röra på sig när man ska rensa ut toxiner och slagg ur kroppen, så det var nog bra med de turerna. Och mattorna blev ju rena.

Jag var sömnig redan vid nio snåret, kunde inte hålla upp ögonen, så det blev en tidig kväll, ovanligt för mig, och jag sov oroligt, mellan de fortsatta toalettbesöken, fyra gånger blev det under natten. Drömde en massa konstigt.

Men så här i efterhand känner jag mig på något konstigt sätt lättare. Jag vet inte om jag inbillar mig, men jag tycker att jag ser, lite bättre också.

Så nu blir det detox två gånger om år, vår och höst, som en vår- och höststädning av kroppen.

3 kommentarer:

Katarina sa...

Lavemang alltså?

Åsa sa...

Nej, nej, man rensar lever, njurar, lungor osv genom att dricka örtextrakt och en massa, massa vatten, så att det spolas rent typ, sen kissar man ut allt eftersom.

Om man ska rensa tarmen så får man ta till andra medel och det har inte jag gjort, ännu.

Katarina sa...

Ja, det lät ju mera sympatiskt!