Matklubbens Topplista

måndag, oktober 12, 2009

Åke = Kvällsmöte Jag = Bio


När Åke har kvällsmöte tänker jag passa på att gå på bio, direkt efter jobbet. (Han gillar ju inte samma filmer som jag och går jag måndag-torsdag går jag för halva priset.)

I kväll blev det Fame.

Filmens upplägg, med ett avsnitt för varje år, gav filmen sämre sammanhang och dessutom utan att eleverna åldras.

Sen är det oundvikligt att jämföra nya "Fame" med den populära 80-talsserien med samma namn, där man fick följa ett gäng ungdomar som man verkligen fattade tycke för, särskilt Leroy och Coco.

I filmen är det för många karaktärer vilket gör att man aldrig riktigt känner för någon av dem.

Och det är alldeles för lite dans.
Men jag rös av välbehag när Denise sjunger ut istället för att spela klassiskt piano, sina föräldrar till trots.
Mitt betyg blir en 8

2 kommentarer:

Katarina sa...

Minns du när den första Fame gick på bio? Då var du sjuk eller nåt så Åke och jag gick och såg den.

Åsa sa...

Nej, det minns varken jag eller Åke.
På den tiden hade Åke fortfarande kvar sitt biointresse.