Matklubbens Topplista

lördag, oktober 03, 2009

Jag älskar


Morgnar

Särskilt lördagsmorgnar
i mitt soliga kök
Idag ska jag ta mig i kragen och höststäda lägenheten.
Måste putsa fönstren innan värsta kylan kommer.
Mina kryddväxter på balkongen har frusit bort, alla utom ananasbasilikan jag fick av Kå.
Så nu är det dax att göra balkongen höstfin.
Tänkte för en gångs skull köpa lite höstväxter.

Men det blir inte ljung.
Det blir prydnadskål.

Håller dessutom på att sortera ut sommarkläderna ur graderoben, ska plocka upp höst- och vinterkläderna från källaren.

Och då kommer jag att vilja städa och sortera och få lite ordning där också.

Å ska hjälpa A & M med tapetsering i deras nya lägis.

Så jag får husera på egen hand.

2 kommentarer:

Katarina sa...

Det blev så supermysigt med de trärena möblerna. Och vackert mot tapeten.

Åsa sa...

När man ser det så här är det hur fint som helst, men jag är lite rädd för att ha för mycket trä, det blir nästan lite bastuvarning.
Men det är ju mest när man har träpanel i tak och som boasering.