Matklubbens Topplista

onsdag, oktober 07, 2009

I går


Hade vi -5 grader, vindstilla och strålande sol.

Jag hade fodrad, vinterkappa med huva, strumpbyxor, halsduk och vantar och frös inte ett endaste dugg när jag cyklade iväg till jobbet.

När jag cyklade till träningen var det +14 och jag svettades som en gris, fick börja klä av mig och cykla med öppen jacka.

Idag är det +8, redan på morgonen, mulet och regn. I inlandet snöar det och de har varnat för mycket snö, upp till en decimeter. WOW.

Idag tar jag bilen för vi ska på bio i kväll, och se "Flickan som lekte med elden" och det redan kl 18.

Jag ska hämta A och C före, Å sluter upp vid biografen.

Det ska verkligen bli spännande att se denna film, den första var ju hur bra som helst.

3 kommentarer:

Ida sa...

hahah jag ba A och C? vilka är de? (tihi rim) sen 2 sekunder senare "ahaaa" :P

Kristina sa...

Vi hade 2 dm nysnö, strålande sol och nollgradigt. Det var som en aprildag och likadant har det varit idag. Helt ljuvligt. Gick en långpromenad efter jobbet och sedan plockade vi lite med vintersysslor som inte hann bli klara innan onsdagens snöfall som kom lite plötsligt.

Åsa sa...

men vad härligt, jag längtar efter en riktig vinter, en barndomsvinter.
Hoppas att snön ligger kvar till helgen när vi kommer för att beskåda underverket och hennes son...