Matklubbens Topplista

måndag, januari 26, 2009

Vardagsfrukost

Av någon underlig anledning gillar jag vardag.
Kanske det beror på rutinerna och att jag får ha lite egen tid.
Och utan någon underlig anledning gillar jag frukost.
Men däremot behöver jag inte kasta mig över den så fort jag har slagit upp ögonen, utan jag kan vänta, faktiskt ett bra tag.
Men när jag väl äter frukost så ska den vara vällagad och ganska stor.
Man har ju inte alltid tid att fixa så mycket till vardags som man har till helgdag eller andra lediga dagar, som frukosten vi åt i lördags var ju ett bra exempel.
Min vardagsfrukost består oftast av frukt och ägg och ibland yoghurt men väldigt sällan gröt och aldrig välling.
Jag äter väldigt sällan mackor till frukost heller, jag vill ha ett berg av pålägg, så det blir till mellanmål istället.

Idag ska jag till sjukgymnasten direkt efter lunch och sen tillbaka till kontoret ett tag, håller på att förhandla om frukost-/lunch erbjudande inför kommande bokrea till Bokias butiker.
Förr, förra året hade vi frukosttema, de tvåhundra första kunderna bjöds på macka, drickyoghurt, kaffe eller te. Mycket uppskattat. Förra året fick lunchkunderna mackor och kaffe eller te, det var också mycket uppskattat, får se vad butikerna vill ha för uplägg i år. Vissa butiker kommer att ha nattöppet.

Inga kommentarer: