Matklubbens Topplista

tisdag, januari 27, 2009

Skellefteå

Tänk att man kan tycka så mycket om en grannstad.
I alla fall när det gäller shopping.

När vi bodde i Arvidsjaur åkte vi ofta till Skellefteå för att shoppa.
Eller så åkte vi till Piteå eller Luleå.
Men Skellefteå var favoriten.
Vi hittade alltid så mycket och sen var det så mysigt att äta lunch på en restaurang som låg mitt i stan, minns inte vad den hette och den finns inte längre, men vi åt alltid där.
Idag kände jag exakt samma känsla som då för typ 30 år sedan
och
jag fyndade på MQ, de hade tokrea 70% så jag köpte en supersnygg klänning till mig och en superfin tröja till Åke.

Resan gick bra men det var ganska jobbigt mest hela vägen för spolarna funkade bara ibland, eller helt enkelt nästan aldrig.
Så fort vi hamnade bakom en bil eller värst var det när vi hamnade bakom en långtradare så hade vi värsta smeten på framrutan.
Vi fick stanna med jämna mellanrum och kasta snö på rutan för att få bort det mesta och sen in på någon mack och tvätta av rutorna, flera gånger, skitirriterande och det sinkade oss rejält.

Nåväl dagen har varit genomgående bra.
Mötet med både Monica och arbetsförmedlingen var mycket bra och gav oss ett bra startläge inför kommande anställning.

Till lunch åt vi supergod pizza.

Nu ska jag sticka lite och se på Tv.

Inga kommentarer: