Matklubbens Topplista

lördag, januari 24, 2009

Sex and the City The Movie

Har ju glömt och lägga upp denna.
Äntligen har jag sett den, tack vare att Ida fick den i julklapp av hennes kompis S.

Jag har ju inte varit något riktigt fan av Tv-serien, har bara sett några lösryckta avsnitt eller delar av.

När jag fick veta att den var två och en halv timme måste jag erkänna att om det var något som jag oroade mig för så var det just filmens längd. Efteråt känns inte de två och en halv timmarna någonstans, förutom i det akuta behovet att uppsöka en toalett för att lätta på trycket och det är ju lätt när man ser den hemma på DVD. Tiden flög förbi och man har utnyttjat de 148 minuterna väl. Vem som helst kan se filmen och få behållning av den, naturligtvis får man ut mer av filmen som ett inbitet fan, det säger sig självt, men faller den inte en i smaken tror jag att det har med andra saker att göra än att man inte följt serien.

De fyra kvinnornas personligheter får tid att träda fram ordentligt, vilket jag tror gör att man antingen känner igen sig eller helt enkelt ges chansen att lära känna dem.

Det känns som en fortsättning på TV-serien och mycket bygger såklart på tidigare händelser, speciellt på Carries och Mr Bigs olika turer på den krokiga vägen som är kärlek.

Det är dock inget som jag kan se som en nackdel, (alltså att det är en fortsättning på Tv-serien), för att man inte ska kunna följa med i handlingen eller uppskatta filmen.
Filmen lyckas fånga det mesta, kärlek och svek, komik och tragik, modeintresse och sex, som i sin tur resulterar i både gapskratt och tårar i ögonvrån.

Dessutom var den elegant och helt enkelt komplex.

Och slutet var ju helt underbart där en Manolo Blahnic-sko spelar en väldigt signifikant roll i det hela. Och vad skulle kunna vara mer passande än just det?

Nu känns det som om jag skulle kunna se Tv-serien, får väl låna av Amanda hon har hela boxen.

Mitt betyg 10.

Inga kommentarer: