Matklubbens Topplista

lördag, januari 03, 2009

En upplevelse

I julklapp till mina flickor.En hel dag på Spa.
Jag hade hoppats på att vi alla skulle kunna börja med ett pass vattengympa, men det var fullbokat, så det var bara medlemmar som fick vara med. Men flickorna satt i den varma källan under tiden som jag gympade.
Sen simmade vi lite i det Baltiska havet och efter det blev det lunch, varmrökt laxfilé och salladsbuffé.
Vi drack kaffe och te i ljuscaféet.
Sen värmde vi oss i bastun, jätteskönt.
De har inrett ett helt rum med en solsimulator, det ger samma positiva effekt som en klarblå sommardag! Vi slog oss ner i varsin solstol och njöt av ljuset, värmen och vinden. Man kunde välja mellan tre olika kontinenter Miami, Mauritius och Sicilien. Alla med olika soluppgång, solljus under dagen, skymmning och solnedgång. Jätte, jätte skönt. Här kommer jag att ligga många gånger.
I julklappen ingick även en rygg och nackmasage, under tiden vi väntade fikade vi, simmade, slappade i den varma källan.
Sen avslutade vi kvällen med middag på grekisk restaurang, Costas, men tyvärr blev vi lite besvikna på huvudrätten, och servitrisens dåliga bemötande.
Men under hela dagen och kvällen hade vi så roligt, skrattade som aldrig förr.
Vi pratade om allt mellan himmel och jord och i vissa stunder kände vi oss som tagna ur en tv-serie, som det även har gjorts en film på...ni vet nog vilken serie jag syftar på...skillnaden är att vi är släkt med varandra och att jag är mamma till de andra tre...men det var kul att kunna fantisera och leka lite.
Vi beslutade att detta ska bli en tradition, en heldags upplevelse tillsammans minst en gång per år, kanske inte alla gånger på spa utan med varierade upplevelser.

3 kommentarer:

FA.RW.OA.CA.SB.BB.CB.NB sa...

Ja mamma det var den bästa julklappen såååååååå skönt och roligt att få rå om varandra vi tjejer, bara synd att vi inte blev nöjda med maten. Men vi var ju med varandra och hade BARA SÅ ROLIGT

JAG ÄLSKAR DIG MAMMA/Millis

Joanna sa...

jaha åsa det ar ju himla typiskt att just torsdag var din uppbokade dag.
sista bussen till flurkis verkar gå 17.20 så det får helt enkelt bli en annan gång.
om hela familjen eng. är på jobb/skola/dagis på fredag kanske jag åker in till umeå igen, det har jag inte bestämt ännu.
om inte annat för att träffa dig, men du kanske jobbar hela dagen?

Anonym sa...

Jag är hemma vid tre-tiden på fredag.
Om det passar dig så är du hjärtligt välkommen på fika.

Kram
Åsa