Matklubbens Topplista

lördag, januari 17, 2009

Skön lördag

Skippade träningen i morse,
bakade scones och löste melodikrysset i lugn och ro istället.

Nu är koftan färdig, så nu har jag börjat krokvirka en pannlapp.

Jag hittade ett blåmelerat bomullsgarn bland alla garner som jag tog efter mamma.

Det är minsann inte det lättaste att krokvirka, man måste ha kraft i bägge händerna, för man får ta i, hålla emot och möta upp lika mycket med den vänstra handen som med den högra som man håller nålen i.

Åke ligger i soffan och sover och tv:n står på med slalom, kanske han hör i alla fall för mellan de svaga snarkningarna ger han små kommentarer om åkarna.

Jag ska värma mig en pajbit och läsa i vinlistan och sortera ut de viner jag vill prova på vinmässan, åtta stycken närmare bestämt, jag har hittat ett som heter Purple Angel, 499:-, verkar vara ett robust vin, som kanske hellre passar Åkes smak mer än min. Rapporterar im.

Så ha en fortsatt bra lördagseftermiddag och kväll mina vänner, så hörs vi im.

Kram