Matklubbens Topplista

tisdag, januari 20, 2009

Och det snöar

Jädrans vilket snöfall vi fick...
Åkes kvällskommentar.
Det har snöat i dagarna tre. Men det är otroligt vackert och nu möter man faktiskt fler sparkåkare än cyklister, så hitills känns denna vinter som en vanlig vinter, med mycket snö och köldknäppar med jämna mellarum.

Annars så har dagen varit riktigt bra.
Jobbet flöt på och jag fick mycket uträttat.

Hade tid på öronkliniken, skulle kolla upp varför jag så ofta får lock för höger öra, och att jag är nästan konstant täppt i höger näsborre.
Fick för ett par månader sen en nässpray som jag skulle spreja en gång om dagen i tre månader, men efter några veckor började jag blöda näsblod jätteofta och jag märkte ingen större skillnad på täpptheten heller, så jag slutade.
När jag kom till mottagningen fick jag order om att spraya nässpray i bägge näsborrarna och sen vänta i tio minuter. Efter tio minuter kom sköterskan tillbaka och sa att jag skulle spraya en gång till, min kommentar blev, -va en gång till, det spränger ju redan jättemycket. Efter tio minuter till fick jag komma in.
Ett näshål tejpades för och jag fick andas i en mask, luftflödet ritades upp på en dataskärm, sedan upprepades det med andra näsborren. Jag påpekade att resultatet måste bli missvisande om man inte fick andas först osprayad för att se skillnaden.
Om jag måste ta nässpray för att få upp täppan så kommer inte det att funka i långa loppet för det har jag ju redan provat.
Nåväl får väl ta det med läkaren när jag får hennes utlåtande.

Jag har köpt en ny kokbok, GI-månad av Fredrik Paulun.
Nu ska jag följa den,
inte slaviskt, men så gott som, byter ut vissa skaldjur mot annan fisk tex.
Det var första dagen igår och jag känner att jag är redan lite piggare och sötsuget har minskat drastiskt.

Var och tränade efter jobbet, ett nytt pass kallat Funktionell träning. Jag var helt slut, sjöblöt i svett och riktigt darrig efter en timma. Men orken fans där i alla fall, tack vare min anpassade kost!?!
Ska försöka träna detta pass varje tisdag, så länge mina knän klarar påfrestningen, fick även lite ont i fötterna för det var rätt mycket hopp, så jag får se hur det känns im.

Nu blir det godnatt.

God natt.

Inga kommentarer: