Matklubbens Topplista

måndag, januari 12, 2009

Alltid lika skönt varje år

I Söndags
Gick vi en långpromenad i det sköna vädret och efter det fick vi energi att plocka bort julen.
Och så här efter allt är borta, känns det riktigt skönt.
Men som Åke sa, det känns kul att få sätta upp dem igen kommande jul, skapa en tradition i denna lägenhet.
Det är så mycket grejer överallt så städningen blir lite bristfällig under hela julmånaden och dammet samlas.
Men nu är det rent och fräscht i alla skrymslen och vrån.

Jag börjar känna en längtan efter att gå kurs, som jag alltid brukar vid den här tiden på året.
Har läst igenom SV:s alla kurser och har hittat hur många som helst.
Det finns en kurs varje dag och även flera kvällar, så utbudet är stort.
Om jag kunde skulle jag anmäla mig till tre kurser, en danskurs, en silversmideskurs och en yoga/meditationskurs.
En eller möjligtvis två blir det i alla fall, men vi får se.

Dessutom ordnas det stickkvällar på Café Schmäck två onsdagar i månaden, som jag gärna skulle vilja gå på.

Och så tränar jag ju tre till fyra gånger i veckan, visserligen vissa dagar på lunchen.

Hur ska jag få ihop allt.
Jag måste ju jobba också!

Och vi har ju bokat en femdagarskurs på Sätergläntans kursgård i början av juli, jag och mina systrar. Jag och den ena systern ska väva rya i ram på färdig botten, den andra systern ska göra korgar och blomstöd i pilflätning, det ska bli så kul, så det ser jag verkligen fram emot.

3 kommentarer:

Ida sa...

jag är ju likadan! vill hitta på en massa. synd bara att den fotokurs jag skulle vilja gå är lite väl dyr.

ha! min ordverifiering: adialyri

ida är lyrisk

Anonym sa...

De hade en fotokurs här i Umeå 15 timmar, 5 ggr för 500.-, alltså en hundring per gång, det tycker jag var billigt. Kursinnehållet var hur digitalkameror fungerar i första hand och kanske inte så mycket om hur man tar bra bilder. Men det är väl viktigt att man förstår hur ens kamera fungerar, det är nog a & o, kan man allt om vitbalans, upplösning, ISO mm, har man alla förutsättningar att kunna ta bra bilder.
Jag får nog anmäla mig till en fotokurs någon gång.

Har jag råd när jag blir pensionär, då vet jag vad jag ska göra av min fritid,
jag ska gå kurser.

(Jag har inte haft några roliga verifieringar på länge.
colim, var inte så kul, det skulle kunna vara deras snor, alltså kornas, hahaha.)

Ida sa...

ja den jag hittat verkar väldigt omfattande och pågår i 8 veckor. man verkar få en väldigt bra grund men den kostar 3800kr. 500 hade jag ju lugnt lagt men 3800!
Ja jag tänker också gå massa massa kurser sen när man är pensios. :)