Matklubbens Topplista

onsdag, januari 21, 2009

delayed onset muscle soreness

Jag säger bara,
aj,aj,aj,
värsta träningsvärken på länge.
Jag måste hålla i mig i tvättfatet för att kunna sätta mig på toastolen.
När jag ska sätta mig i soffan, får jag kasta mig baklänges,
när jag ska ställa mig upp igen får jag verkligen bita ihop.

Hur ska jag kunna stå en hel dag im och dema?


TORSDAG KL 23.00
Det gick inte alls, att stå och dema.
Fick avbryta demon en timme tidigare och då hade jag kämpat som tusan i minst tre.

Ringde till sjukgymnasten Anna och fick en tid fred kl 9. Då får jag domen. Antingen kan hon hjälpa mig med akupunktur eller så blir det remiss till idrottsmedicin.

Sen släpade jag mig hem.
Kvällen tillbringades i soffan tittandes på två jättebra filmer, god vitkålssoppa med köttfärs och en påse smågodis, (som Åke kom och nallade ur mest hela tiden, mycket bra så åt jag inte allt själv.

Inga kommentarer: