Matklubbens Topplista

måndag, mars 07, 2011

Jag älskar måndagar och vattengympa

Kanske inte lika mycket som fredagar, men det är en ny start på en ny härlig vecka.
Vattengympa gillar jag alla dagar.
Jag får mer gjort under en veckodag än under en helgdag.
Det blir mer strukturerat på veckodagarna.

Idag har jag tränat vattengympa, det var ett jättebra pass, ingen paus mellan låtarna utan ledaren bara körde på och varvade kondition och styrka så man var helt slut efter 50 minuter.

Då var det skönt att krypa ner i en av de varma källorna och bara låta det varma vattnet omsluta en, lösa upp alla spända muskler. Detta passar verkligen mig som älskar att bada och särskilt nu när vi inte har badkar.

Sen blev det zumba. Ny ledare och nya danser, väldigt svåra sådana med många steg, hopp och turer. Men huvudsaken att man blir svettig, sen om dansstegen inte blir så perfekta har ingen betydelse.

Marsvin är för söta, saknar verkligen Teddy och fortfarande tänker jag, varje gång jag har skalat morötter att det här skulle han ha gillat.
Puss, puss.

Inga kommentarer: