Matklubbens Topplista

måndag, februari 28, 2011

Ägg är bra furkostmat


06.30 -2 grader. Superhärligt.
Har ätit en inte så god frukost. Har kommit på att jag inte gillar omelett som man steker i stekpanna, det blir bara en massa stekyta som smakar prutt, nä tacka vet jag äggröra eller varför inte bara vanliga stekta ägg rakt upp och ner. Stekta sakta på svag värme i extra saltat smör helt enkelt, japp så får det bli hädanefter.

Lugn förmiddag på jobbet.
Har däremot ätit god lunch, stekt lax med spenat, ångkokt sparris, philadelpiaost och citron, enkelt som bara den.

Telefonmöte på eftermiddan. Och nu möblerar jag om i matrummet/kontoret, det blir så bra. Men oj så rörigt det blir innan man fått allt på plats igen, men alla dammråttor är puts väck.
Och nu strålar solen in i rummen och det gör mig så lycklig. Måste ta mig i kragen och städa av balkongen så att jag kan sitta där i vårsolen och bara njuta, med en kopp av det allra godaste tet, Mys Pys, ett rooiboste smaksatt med bland annat små rosenknoppar. Det är vackert också att titta på, kolla bara.

Något som också är vackert att titta på är mina fina nyförstäkta naglar. Jag är så glad att jag började med detta, äntligen kan man visa sina händer och vara stolt över att naglarna har kunnat växa ut och bli så fina.
Jag satte en liten vårblomma på ringfingernageln, gulligt.


Ha det fint ni alla godingar. Puss

Inga kommentarer: