Matklubbens Topplista

tisdag, februari 22, 2011

Inte blev det någon morgonpromenad denna morgon heller det var -17 grader.
Jag längtar så efter dem för det ger en så bra start på dagen.

Annars så har dagen förlöpt förhållandevis bra, förutom att det har varit mycket telefon och då släpar pappersarbetet efter, men det får bli på torsdag som jag får slutföra allt för denna vecka.

Det känns lugnt inför morgondagen, jag får stiga upp i ottan för att hämta juicen och brödet, sen har jag ett par tre timmar på mig att göra 200 mackor, det ska nog fixa sig.

Jag har inte skrivit så mycket om maten vi äter, det blir så när jag har mer att göra på jobbet, för det tar tid att skriva ner recepten, fota och lägga ut bilder och jag har inte den tiden.
Men vi äter efter LCHF, Low Carb High Fat och det är supergod mat och framför allt lättlagad mat, man behöver inte ha så många ingredienser hemma. Så idag har det blivit, pannkaka utan mjöl och en supergod vitkålssallad, även kallad förkylningssallad till lunch och en tomatsoppa med pestomarinerad mozarella till middag. Jag ska lägga ut recept och bilder en annan dag.

Jag har sån himla lust att gå en kurs i ämnet och bli kostrådgivare i LCHF. Tror att jag ska söka till hösten för alla kurser var bokade ända fram till i september. Såg att de hade kurser även i Spanien, det skulle väl vara något om nå´t. Annars så ligger kurserna antingen veckovis en vecka i oktober och den andra i september eller så går man intensiv kurser under en helg vid två olika tillfällen, så möjligheterna att utbilda sig paralellt med sitt arbete är goda.

Så vi får se vad jag bestämmer mig för, men nånting mer än mitt nuvarande jobb behöver jag, både för att ha inkomst när det är lågsäsong för demonstrationerna och något mer inspirerande att jobba med.


Natti, natti sov gott. Puss och kram.

Ännu en söt liten miniatyrbebis, gjord av http://www.camilleallen.com/





Inga kommentarer: