Matklubbens Topplista

fredag, februari 18, 2011

Vilken lyckad dag!

Jag sålde slut på pizzan vid fyra tiden, 220 st!
Jag kom igång med första provsmakningen vid kvart i elva och så tog jag 45 minuter lunch strax efter ett, så det har varit värsta flytet. Det är inte alla demodagar som går så här bra, för jag ska ju egentligen jobba till sex, men säljer man slut får man gå hem. Det tycker jag är en bra regel.
Det ska vi fira.

Nu har jag duschat och sitter och smuttar på en inte så god whisky, talisman, men ack vad den värmer gott i min mage.

I ugnen står det en form med sparrispotatis, paprika, salladslök, squasch och sockerärter och blir så där gyllenbrynt rostade och goda och på spisen ska jag snart steka fläskytterfilé i tunna skivor som sen ska få bada i en god sås på grädde, Créme Fraiche och lite balsamico vinäger.
Sen blir det soffan och Let´s Dance, undrar vem som åker ut i kväll? Min favorit är Frigge, han är glad och charmig och dansar riktigt bra. Men allt beror ju på hur domarna röstar, så röstar ju även tittarna.

Ha en fin kväll. Pusselipuss :)
PS. Jag kunde hålla fingrarna i styr, tog bara en liten slice av varje sort, för att kunna bemöta kundernas smakreferenser.

Inga kommentarer: