Matklubbens Topplista

torsdag, februari 17, 2011

Hjälpare


Räddare i nöden, skyddsänglar ja vi kan kalla dem många fina saker, för det måste bara finnas några som hjälper oss i många situationer, vare sig vi vill eller vågar tro på att de finns.

För ibland har man bara sån tur, utan att man kan fatta hur det gick till, som idag till exempel.

Jag är ganska less på att dema om jag ska vara ärlig, och särskilt tråkiga produkter som yoghurt, fil och juice, sånt som man bara ska hälla upp. Jag behöver större utmaningar, som matlagning från grunden.

Så hela gårdagen var ju en skräpdag, mycket just för att jag inte kände någon gaist över morgondagen och så hade jag ganska mycket kvar att göra på kontoret.
Jag hade verkligen försökt lägga denna dag på någon annan av personalen, men alla jag ringde var upptagna.

Men så i morse när jag steg upp hade jag ett meddelande på mobilen, där en personal skrev att hon kunde jobba idag. Helt perfekt, hon gjorde verkligen min dag.
Så jag åkte ut till butiken och ställde i ordning allt, så var det bara för Karin att kliva in och börja jobba.

Sen åkte jag och uträttade några ärenden och passade på att göra mina naglar fina. Sen blev det lunch på sta´n god soppa på Rost.

Efter det var jag redo för ett par timmar på kontoret och en träff med en säljare. Så nu är alla fakturor gjorda och alla dagar återrapporterade, bokningsinformation och demomaterial skickat för två veckor framåt, för nästa vecka blir tuff, då har jag tre dagars demo, men det är roliga uppdrag, bjuda på lunchmacka och kaffe på bokrean i två dagar och kycklingdemo med goda grynblandningar.

Men i morgon blir det pizza demo på Ica Gourmet, det ska bli kul.

Nu ska jag äta lasagne och en helt underbart god vitkålssallad, recept kommer en annan dag.
Och så ska jag se halv åtta hos mig och sen tror jag att jag ska se en film, för Åke är på möte.

Ha en riktigt skön kväll. Puss och kram.


Å du, i morgon är det fredag, igen!

Inga kommentarer: