Matklubbens Topplista

onsdag, februari 23, 2011

Lunchmacka på bokrean


Ja, oj, oj, oj vilket himla bestyr det är med dessa event, så mycket som ska klaffa.

Som tur var förberedde jag sallad, gurka och paprika kvällen innan, lät bregott stå framme för att vara lätt att bre, plockade fram allt på morgon och begav mig till Pågens brödlager för att hämta brödet. Men när jag kom fram så fanns ingen där, jag ringde brödkillarna men ingen svarade, efter många långa minutrar kom äntligen en kille för att fylla på bilen och han visste ingenting, vi ringde och ringde men fick inget svar, men så kollade han körschemat och kom fram till att brödbilen nog var på Gourmet inne i stan. Så jag körde mot stan, och kom då på att jag kan ju ringa butiken eftersom inte säljaren svarade. Och det var smart för bilen var där men den rätta säljaren var ledig och det var en inringd extra säljare och tänk han visste att mitt bröd var på bilen som fanns vid Kvantum på andra sidan stan! Skiit!!!!

Så jag bestämde mig snabbt för att åka till Coop först eftersom det var närmast och där gick det som på räls att få med mig juicen, men det tog ju ändå en kvart sjugo minuter. Sen bar det av till Kvantum, väl framme fick jag brödlådorna i min famn innan jag nästan ens hade hunnit ur bilen. Sen stod jag på gasen för nu var klockan 08.30 och jag hade två timmar på mig att komma mig hem och börja göra mackor.

Alltså vad jag hatar att stressa!

Jag gjorde en snabb beräkning hur lång tid varje kartong med bröd fick ta, alltså 6 lådor á 48 mackor i varje = 288 mackor, varje låda fick inte ta mer än tjugo minuter! Det som tog tid var att skiva osten, det som underlättade var att bröden var färdigskurna i två delar.

Jag jobbade som en robot och allt klaffade riktigt bra jag var klar med alla mackor 10.20, sen var det bara att bära ner allt i bilen och köra iväg till Åkerbloms. Jag hade sån tur och fick en parkering precis bredvid dörren och så var det bara att bära ner allt, mackor och juice, det blev fem vändor, snacka om gratis mortion, hahaha.
Så bryggde jag kaffe, la upp mackorna, hällde upp juicen och så började serveringen, 11.00 scharp!

Så himla lyckad dag, mackorna räckte till 14.15 och det var ju hur skönt som helst för förra året tog det slut redan strax efter 13.00, men jag hade ju 88 mackor mer i år.

Men till nästa år, ska jag hitta på något annat att bjuda på än en macka, för nu läser jag om hur bröd omvandlas till socker i kroppen, men mer om det ska jag skriva i ett annat inlägg.

Nu ska jag se halv åtta hos mig och Mästerkocken.

Puss och kram.


Se så söt den lilla miniatyrbebisen är, det är helt otroligt, så naturlig den ser ut.
http://www.camilleallen.com/

Inga kommentarer: