Matklubbens Topplista

onsdag, februari 16, 2011

Klädskåp

Vi har ju haft byråer tidigare för underkläder mm, men nu har vi inte riktigt plats för så stora möbler så ett smalt klädskåp med hyllor till sovrummet passar bättre.

Vi har letat och letat, men alla har varit för breda och för fula.

Men så förra lördan tog vi en sväng på alla möbelaffärer i sta´n, tillsammans med flickorna och på Expo, av alla ställen hittade vi ett som hade allt vi önskat. Men det var rätt så dyrt, som vanligt när jag hittar nå´t som jag har letat efter och vill ha. Ordinarie pris var 9300:-, men detta var visningsskåpet och nedsatt till 3900:-. Eftersom det hade rätt många skavanker och det absolut sista, prutade vi ner det till 3300:-, hade önskat att det hade gått pruta ner det till 2500:- men det gick inte.

Så vi klippte till och köpte skåpet, men sen åkte Åke till Sthlm på utbildning, så vi hämtade skåpet i måndags och under tiden sålde jag malmbyrån utan att behöva sätta in en annons, för när jag sålde den låga malmbyrån som vi hade i hallen, la jag ut det på FB och då var det en tjej här i sta´n som blev intresserad och när hon fick veta att jag även hade en byrå med sex lådor slog hon till direkt, det kan man kalla flyt!

När vi skulle bära upp skåpet var det så tungt, så jag fixade bara halvtrappan upp till oss, så vi fick ringa på hos grannen och han var så snäll och hjälpte oss att bära upp det resterande två trappor.

Längst ner på skåpet är det en låda, den gick inte att öppna och personalen sa att den var fastskruvad med tre skruvar på baksidan, för transporten. Men hur vi än sökte så hittade vi inga skruvar, så Åke fick till slut skruva av bakstycket och därifrån bända loss lådan och den var typ fastmålad.


Men nu står det där och det blev så bra.

Inga kommentarer: